Het verhaal van Torrance

WERKPLEK:  Cyaan & co

foto
foto

Mijn naam is Torrance en ik kom oorspronkelijk uit Engeland. Ik ben in 2014 voor mijn man naar België gekomen en ben eind dat jaar begonnen met het volgen van Nederlandse les.

Ik heb chronische vermoeidheid en dat kan natuurlijk erg onaantrekkelijk zijn voor een werkgever, dus op aanraden van de VDAB kwam ik bij Synkroon terecht.

Na enkele stages te hebben gedaan onder begeleiding van de coaches bij Synkroon kwamen we tot de conclusie dat ik nog aan mijn taalvaardigheid moest werken.

Ik moest meer leren van de meer specifieke woorden die in het dagelijkse werk worden gebruikt, en ook van telefoon- en e-mail etiquette hier in België.

En dus werd besloten dat ik een opleiding administratief medewerker voor anderstalig zou gaan doen.

Normaal gesproken zou de cursus 6 maanden fulltime zijn, maar vanwege mijn omstandigheden mocht ik het  voor een langere periode doen.

Nadat ik de cursus had afgerond en stage liep als receptioniste; met hulp van mijn begeleider zijn we op zoek gegaan naar mogelijke banen en begonnen met solliciteren.

Op de VDAB website vonden we een vacature voor een baan bij Cyaan & Co in Wilsele.

We meldden ons aan en na een interview met mijn begeleider en de baas van Cyaan & co Tom Houben kreeg ik een stage van 2 weken, beginnend in december 2019, gevolgd door een IBO-contract van 3 maanden.

Als ik het tijdens de IBO goed zou doen, zou ik een contract krijgen om voor Cyaan & co voor onbepaalde duur te werken. Dit contract is gestart op 28 maart 2020.

Alles ging goed en als er problemen waren kon ik altijd bij Synkroon terecht met mijn vragen. Ik heb zowel de stage gedaan als ook de IBO en heb mijn contract getekend voor onbepaalde duur: de dag voordat België door COVID-19 werd afgesloten.

Hoewel we bij Cyaan & co tijdens de eerste afsluiting open mochten blijven, namen veel van mijn collega's vrijwillig economisch werkloosheid omdat ze familieleden hebben die zeer vatbaar zijn voor het corona-virus.

Samen met een paar van mijn collega's ben ik blijven werken en ben dat blijven doen.

Vreemd genoeg, zelfs met de mensen die zo vriendelijk waren om niet naar buiten te gaan, was het net zo druk als tijdens de kerstperiode, de drukste tijd van het jaar.

Voor onze eigen veiligheid hebben we nu plexiglas voor alle kassa's en kunnen we slechts 3-4 klanten tegelijk de winkel binnen laten.

Veel klanten begrijpen en dragen gezichtsmaskers in de winkel en houden een veilige afstand van elkaar.

Natuurlijk moeten sommigen er soms beleefd aan worden herinnerd dat er te veel mensen in de winkel zijn en of ze mogelijk buiten kunnen wachten tot iemand vertrekt.

We desinfecteren ook alles regelmatig om ervoor te zorgen dat iedereen gezond kan blijven.

Ik ben enorm dankbaar voor alle hulp die ik bij Synkroon heb gekregen, en het feit dat ik zelfs in deze interessante tijden een baan heb.